הנקה – כמה מופלא וכמה חשוב

הנקה – כמה מופלא וכמה חשוב

אני מכבדת החלטה של כל אם להניק או לא לפי יכולתה הפיזית, הבריאותית והרגשית. כל אם בוחרת את מה שהכי מתאים לאורח חייה ולמשפחתה.
עם זאת, הנקה היא הפעולה הטבעית ביותר לאם ולתינוק, פעולה שנועדה בין היתר לשמור על הבריאות של האם ושל התינוק ולמצות את הפוטנציאל הבריאותי, וכן לחבר בין האם לתינוק ולקרב ביניהם ברמה הפיזית והאנרגטית.
ההנקה מספקת חומרי מזון שתרכובת מזון לתינוקות (תמ”ל) אינה יכולה לספק, כמו נוגדנים שעוזרים להגן על התינוק ולמנוע ממנו לחלות, חיידקים טובים שעוזרים לחזק את מערכת החיסון, חלבונים במינון המדויק והנכון להתפתחות גופו של התינוק, ויטמינים ומינרלים, חומצות שומן, ובעצם כל מה שדרוש לגופו כדי להתפתח באופן הטוב ביותר.
כדאי לדעת
לעתים, ההנקה עלולה להיות קשה ומתישה לאם בשלב הראשוני שלאחר הלידה. במקרים כאלו אם שרוצה להצליח להניק לאורך זמן צריכה להאמין בהנקה ותסייע לכך גם תמיכה מצד המשפחה הקרובה. יש מקרים רבים שבהם גורמים חיצוניים (מקצועיים או לא) גורמים לבלבול ולחוסר אמונה שחלב האם מספק ומזין. דוגמה לכך היא תינוק קטן, (אך חשוב לדעת כי הסטטיסטיקות אינן מייצגות תינוקות בהנקה מלאה!) שאינו עולה די במשקל, או שקשה לו לינוק, וממליצים להוסיף לו תרכובת מזון לתינוקות (תמ”ל).
שימוש בתרכובת מזון לתינוקות (תמ”ל) הוא לרוב בריחה למקום “קל” יותר, אך לא בריא יותר. אם יש בעיה כזו או אחרת יש לפנות ליועצת הנקה מוסמכת ובעלת ניסיון שתדע לסייע לפתור את כל הבעיות.
עד גיל 6 חודשים התזונה חייבת להיות נוזלית בלבד: חלב אם (שהוא הטוב ביותר) או תרכובת מזון לתינוקות. אם בוחרים בתרכובת מזון לתינוקות מוטב שיהיה על בסיס חלבון צמחי ולא על בסיס חלבון מן החי שמזיק לבריאות התינוק, ומומלץ אף להשיג תרכובת מזון לתינוקות ללא ממתיק מלאכותי ואורגני כדי להבטיח שהחלבון הצמחי אינו מהונדס גנטית.
מתוך רב המכר “סוד תזונת התינוק הטבעוני”  הכולל 80 מתכונים לתינוק לפי שלבי גילאים והדרכה לבריאות מאוזנת בשנה הראשונה לחיי תינוקכם.
לרכישה:

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *