הכבד, איבר ייחודי המסנן רעלים מגוף האדם

הכבד, איבר ייחודי המסנן רעלים מגוף האדם

הכבד, איבר ייחודי המסנן רעלים מגוף האדם, מפרק אותם ומייצר מרכיבים רבים הנחוצים לפעולות חיוניות בגוף. כאשר הכבד עובד פחות טוב אברים אחרים נפגעים, ותפקודם נחלש.
בדיקת תפקודי כבד הינה בדיקה שבשגרה, ובדרך כלל הרופא ישלח אתכם לבדיקות אלו אם נחבלתם חלילה, אם הינכם נוטלים תרופות קבוע, לפני ניתוח, מי שסובלים מחום ממושך ולא מוסבר, ומי שמתלונן על כאבי בטן בצד שמאל.
אני שולחת מטופליי לבצע בדיקות אלו כאשר אני מזהה אכילה לא בריאה ממושכת, יציאות לא תקינות, כאבי ראש, דלקות מפרקים, פריחות משונות על העור, וכאשר אני רוצה לראות את הבריאות הכללית של אותו אדם.
בדיקות אלו אינן מגלות מצב דלקתי התחלתי ולמעשה אם הבדיקות האלו יוצאות לא תקינות כנראה שמדובר על בעיה מתקדמת בכבד (לרב מדובר בכבד שומני). אם יש חשש לכבד שומני, אני מפנה גם לאולטרהסאונד.
היום להרבה מהאוכלוסייה יש כבד שומני, בייחוד אצל אנשים עם עודף משקל. התסמינים העיקריים: עייפות, תשישות, חולשה, כאבים בצד הבטן מתחת לחזה בצד ימין, יציאות לא תקינות (לרב עצירות).
כבד שומני נוצר כאשר אוכלים באופן קבוע ולתקופה ארוכה תזונה המורכבת על מזונות מעובדים: חטיפים, קמח לבן, משקאות מותססים וממותקים, מרגרינה ושומני טראנס, סוכר ומזונות המכילים סוכר כמו עוגות, עוגיות, שוקולדים, פלאפל, בשרים מעובדים ושמנים, מוצרי חלב, ואלכוהול.
הכבד השומני מסכן את הבריאות, ובייחוד את הכבד עצמו עקב הדלקת הנוצרת בו. במצב מתקדם לאחר שהכבד שומני נוצרים צלקות ואט אט האיבר מפחית את תפקודו.
למרות שכבד הוא האיבר היחידי שיודע לשקם את עצמו ולבנות את עצמו מחדש, בלעדיו האדם אינו יכול להתקיים.
הטיפול בכבד שומני הוא בשינוי אורח חיים כללי ומשמעותי: הכולל שינוי קיצוני בתזונה, לרב הפחתה משמעותית של שומנים בתפריט והגברת מזונות חיים כמו ירקות, עלים, נבטים, ופירות. ובנוסף במידת הצורך תמיכה של צמחי מרפא ותוספי תזונה.
לרב הכבד מתחיל את תהליך השיקום לאחר מספר שבועות מתחילת הטיפול אך לעיתים אם המצב של הכבד יותר קשה דרוש טיפול מאד ממושך של חודשים רבים. לכן, כדאי להתחיל טיפול מוקדם ולא להמתין.
לבירור והתייעצות התקשרו
0542037734

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *