רפואת יתר מה היא?

רפואת יתר מה היא?

יותר מ700 אלף איש מתים כל שנה משימוש תרופתי לא מושכל. יותר מ8 מיליון איש לוקחים תרופות שהם לא באמת צריכים (ואלו נתונים רק בארצות הברית).
אז מה היא רפואת יתר ? ומה היא מגיפה אמיתית?
מגיפה אמיתית היא מגיפה שמיליוני אנשים מתים ממנה מידי שנה ושלא עושים כמעט דבר משמעותי על מנת לשנות את הנתונים שלה, להקטין מקרי מוות ולהקטין את כמות התרופות הנרשמות לאנשים שלא באמת זקוקים להן ולהקטין את היכולת לרכוש תרופות ללא מרשם כאילו שמדובר על פירות במדף הסופר.
בעוד שמחלות רבות תלויות אורח חיים כמו רמות גבוהות של שומנים בדם, לחץ דם גבוה, סוכרת, טרשת עורקים, צרבות, ריפלוקס ועוד הרפואה “המודרנית” עדיין מעדיפה לתת תרופות לאותם אנשים מאשר קודם כל להסביר להם ממה מחלתם נובעת, וכיצד שינוי אורח חיים הכולל תזונה, פעילות גופנית והשלמות בתוספי תזונה יכולים לשפר משמעותית את מדדיהם. ורק אם כל אלו לא עזרו לשקול שימוש תרופתי. שימוש יתר באנטיביוטיקות כאשר זה לא באמת הכרחי כאשר הזיהום ויראלי ולא חיידקי, ועוד תרופות רבות שהצורך בהן הוא לא הכרחי!
איך תרופות הורגות?
יש תרופות חשובות למחלות מסויימות ולמקרים מסויימים, הרפואה חשובה אך לדעתי השימוש בה לא מושכל. יש תרופות שהשימוש שלהן לאורך זמן יוצר עומסים על אברי הגוף, קונטרה אינדיקציות בין תרופות (שמספר רופאים נותנים לאדם אחד ואין מעקב אמיתי האם התרופות מתאימות אחת לשניה) לעיתים מוביל לבעיות בריאותיות נוספות ולמורכבויות שלעיתים לא ניתנות לתיקון. תופעות לוואי שעבורן צריך עוד תרופות, וכשנוצר מעגל סגור ושימוש עודף בתרופות הדרך סלולה לכיוון לא טוב.
איך נשנה את זה? זה תלוי רק בנו. קודם כל נבין שלאורח החיים שלנו יש השפעה ישירה על בריאותינו. ושאם רק נרכוש ידע נוכל להחליט מה נכון ומה לא נכון. שיש עוד סוגי רפואות שיכולות לתת פתרון למגוון רחב של מחלות, ושלא צריך מיד ללכת כמו עדר לכל המלצה שניתנת לנו. שיש רופאים שכן תומכים בשינוי באורח חיים, שיש רופאים שכן השכילו להבין שלתת מיד תרופות לא בהכרח הפתרון. אלא ניסיון אמיתי של שינוי אורח חיים.
הכנסו ביוטיוב לתחקיר ששמו רפואת יתר של אושרת קוטלר. חומר חשוב לצפייה, אומנם לא חדש אך חשוב מאד.
תוכן זה אינו מהווה יעוץ אישי או כהמלצה כל שהיא. יש להתייעץ פרטנית, כל מקרה לגופו.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *