הייתרונות הבריאותיים של גוג’י בריס + מתכונים מרעננים

הייתרונות הבריאותיים של גוג’י בריס + מתכונים מרעננים

שורה של מחקרים הוכיחו כי תותי הגוג’י בריס יכולים לחזק את מערכת החיסון ולהגן מפני מחלות שונות כמו שפעת וצינון. בנוסף, התותים יכולים לסייע בהפחתת כאבי ראש ובעיות מפרקים בשל כמות הגבוהה של חומצות אמינו ומינרלים שונים. בשל החומרים הנמצאים בתותים יש להם יכולת להגן על הכבד והכליות ולסייע בפינוי רעלים מהגוף ובכך גם בסיוע כנגד פיברומילאגיה.
למי שסובל מעייפות, התותים יכולים לסייע בהעלאת רמות ההמוגלבין בשל הברזל הנמצא בהם.
התותים מכילים Zeaxanthin נוגד חמצון רב עוצמה המונע התנוונות תאים בגוף ובמיוחד ברשתית העין. מחקר שנערך בסין בקרב בני הגיל השלישי הראה שאכילת 14 גרם של גוג’י ברי ביום השפיעה על איכות הראייה של הנבדקים.
נמצא גם כי התותים מסייעים בהורדת רמת הסוכר בגוף: מחקר שהתבצע עבור Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine (מגזין לרפואה משלימה) ופורסם בשנת 2012 נראה כי צריכה של תותי גוג׳י מאזנת את רמות הסוכר בדם, (כחלק מתפריט מאוזן מותאם אישית).
ככל שהגיל שלנו מתקדם גופינו מייצר פחות HGH (הורמון גדילה). פרי הג’וגי הוא מהמזונות הבודדים שהוכחו מדעית כתומך בבלוטות האחראיות על ייצור ההורמון הזה, בשל הגלוטמין המצוי בו. תמיכה בהורמון זה מעכבת את הזדקנות התאים בגופינו ובכך מסייע לאריכות ימים.
מה לגבי מיניות?
במדינות רבות באסיה תותי הגוג׳י בריס נחשבים כמסייעים לשיפור וחיזוק עוררות מינית, כאשר צורכים מהם במינון גבוה (כתוסף תזונה).
הוסיפו תותי גוג’י בריס לשייקים, תות בננה תפוזים וגוג’י בריס הם שילוב טעים ומזין במיוחד.
אופציה נוספת לשימור הערכים התזונתיים של התותים היא הוספתם ליוגורט, על בסיס קשיו או סויה. בשילוב פירות נוספים וגרנולה בריאה.
רצוי שלא לחמם את התותים, לכן הוסיפו אותם אורגניים כפי שהם. גם לסלטים.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *