פרקינסון ופרקינסוניזם טיפול נטורופתי

פרקינסון ופרקינסוניזם טיפול נטורופתי

פרקינסון או פרקינסוניזם? מה ההבדל בינהם ותוסף תזונה חשוב לטיפול

התסמינים של פרקינסון ופרקינסוניזם דיי דומים. מה שמבדיל בינהם הם דבר מהותי והוא היקף התסמינים. ככל שיש יותר תסמינים מדובר ככל הנראה על פרקינסוניזם. כשיש עד שלושה תסמינים מגדירים זאת רק כפרקינסון. הפגיעה היא בדרך כלל הדרגתית במערכת בתנועתיות הגוף כתוצאה מפגיעה נוירולוגית שגורמת להפרעה בתפקוד במסלול המוטורי העובר דרך גרעיני הבסיס, וקשור לחוסר בדופמין. ,

התסמינים כוללים:
עייפות
עצירות וחולשה של שלפוחית השתן (מה שעלול להוביל בסוף לחוסר שליטה במתן השתן)
דיכאון
בעיות בכתיבה, דיבור ושיווי משקל
קושי בבליעה

התסמינים של פרקינסוניזם יותר מורכבים וכוללים:
נוקשות
איטיות בתנועה
רעד
הפרעות יציבה ולכן הפרעת הליכה

פרקינסוניזם ראשוני הינו פרקינסון פרקינסוניזם שניוני נובע וזה חשוב מאד להבין מגורמים חיצוניים כמו תרופות, נטילה ממושכת של תרופות נגד דכאון וחרדה, או הפסקתם בבת אחת. כמו כן: רעלים שונים חיסונים ותרופות אחרות, חומרי הדברה בכמויות גדולות, מתכות כבדות, טראומה, זיהומי מערכת העצבים (גם כתוצאה מרעילות), שינויים וסקולריים ועוד.

אין להן בדיקות ממשיות אלא שהתסמינים קובעים את אבחון המחלה.
כמו כן, לגנטיקה יש גם אפקט משמעותי על התפרצות המחלה. אך כמו כל מחלה גנטית שתלויה באורח חיים ניתן למנוע אותה ולטפל במידת הצורך.

אחד הכלים לטיפול אצלי בקליניקה הינו באמצעות פוספטדיל סרין. שאחד התפקידים המרכזיים שלו הוא הגברת התקשורת הבין תאית במוח. הידוע כהכרחי לתפקודו.

מחקרים רבים מצאו כמו פוספטדיל סרין מסייע לחיזוק הזיכרון, משפר משמעותית את כושר הלימוד ואת הצלילות המחשבתית. מחקרים אלו אף רואים כי פוספטדיל סרין מסייע למנוע תהליכים ניווניים במוח כמו דמנציה באמצעות הגברת הקולטנים על פני ממברנות התאים ובכך הוא משפר משמעותית את התקשורת הבין תאית ומסייע ומעודד את תאי המוח לייצר דופמין שהוא מוליך עצבי האחראי על תפקוד המוח ומכאן גם נובעת בעיית הפרקינסון.

באוניברסיטת תל אביב נמצא במחקרים כי שימוש בתוסף זה מועיל מאד במניעה וטיפול במחלת הפרקינסון ומניעת מחלות ניווניות שונות של המוח ומערכת העצבים.

בנוסף, פוספטדיל סרין מוריד בצורה דרמטית את כמו הגנים הידועים כמחוללי מחלת הפרקינסון ואת התסמינים הקושרים למחלה זו.
התוסף מסייע לפרמטרים הבאים:

שיפור תפקוד המוח יכולת הריכוז והזכרון, שיפור מצב הרוח והקלה במצבי דכאון, צלילות מחשבתית, מיקוד וערנות ושיפור גם ביצועים ספורטיביים. בנוסף נמצא שיפור משמעותי להפרעת קשב וריכוז אצל ילדים. כך ניתן ללמוד כי פוספטידל סרין עשוי לסייע לכל אשר קשור לתפקוד המוח, כולל סטרס.

מהמחקרים ניתן לראות כי כמות הפוספטדיל סרין יורדת משמעותית במוח מעל גיל 50 בהדרגה והשימוש בתוסף זה עוצר את הידרדרות התהליכים הניווניים הללו ומצמצם ואף משקם נזקים שנגרמו ממחלות, טראומות ושימוש בתרופות חשיפה לרעלים וכו

קישור למחקר:
https://m.tau.ac.il/research/fosfatidil-serin

להתייעצות כתבו לי או התקשרו
0542037734

הצטרפו לקבוצה שלי נטורופתיה ובריאות למשפחה בהנחיית נטלי גל N.D
בברכה
נטלי גל
נטורופתית N.D

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *